Assalamualaikum, have a nice iman. Hit me at shout box and I will hit you back. Let's start with Bismillah :D

Nov 15, 2012

Mampukah aku?

Assalamualaikum.

Macam mana dengan penghijrahan anda? Ada penambahbaikan? Kalau ada, semoga berterusan istiqamah ya. Now aku nak cerita pasal aku pulak. Aku cerita ni mesti takdak yang nak dengar kan? Yalah, aku menulis bukannya bercerita. HAHA -..-

Kadang-kadang aku masih konfius. Aku tercari-cari hala tuju hidup aku. Aku taktau nak describe lagu mana. Aku nak berubah. Yes, 50% ada dah sikit. Boleh nampak gak. Tapi mai angin, aku rasa macam takleh nak considerate dengan sapa-sapa dah pun. Usah dijolok sarang tebuan kannnn? Aku ni memang laser, yes sangat laser. Baru nak melawak. Tapi takdala sangat-sangat laser. Aku punya dok jaga. Tiba-tiba nak terasa sangat.

Hmmm, kfine aku yang salah. Hang ja yang betul. Kan? Okey, mengalah tak semestinya kalah. Last aku jugak yang kena. Kesian kan? Aku takdak semangat. Rasa macam booorrrrrinnnngggggg ni Allah je yang tau. Ya Allah, give me a strength. Berikan aku jalanMu Ya Allah. Kenapa imanku lemah sangat? Kenapa aku rasa lifeless? Ya Allah, bantulah aku! Aku perlukan pembimbing. Aku rasa tak semua faham aku. Tak langsung. 




Ya Allah, tetapkan niat dihati hambaMu ini, ya Allah. Aku mohon. Kau berikan kekuatan pada hati yang lemah ini. Hanya engkau sebaik-baik pertolongan. Aku mohon tetapkan hatiku. Berikan ketabahan, taufiq petunjukMu. Panjangkanlah umurku untuk aku beribadah kepadaMu. Ya Rahim, Kau Maha Penyayang, titipkanlah kasih sayangMu kepada hati-hati hambaMu untuk menyangiku dijalanMu. Ya Ghaffar, Kau Maha Pengampun, ampunilah dosa-dosaku Ya Allah. Dosa-dosa kecil, dosa-dosa besar, dosa kedua ibubapa ku, dosa seluruh keturunanku dan dosa umat Islam. Ya Fattah, berikanlah rahmatMu untukku, di dunia dan di akhirat.

Sesungguhnya aku tidak mampu menjadi srikandi hebat seperti Saidatina Aisyah, Saidatina Khadijah, Saidatina Fatimah, Saidatina Rabiah Al-Adawiyah, tetapi aku ingin menegakkan agamaku di atas jalan yang benar. 


1 comment:

Crack said...

Terharu baca post saudari ni