Assalamualaikum, have a nice iman. Hit me at shout box and I will hit you back. Let's start with Bismillah :D

Mar 2, 2013

Pengorbanan dan kesabaranku.

Assalamualaikum.

Maaf, aku tak mampu update blog secara konsisten. Dan aku tak mampu membuat orang lain gembira. Aku rasa sedih sangat. Hanya Allah ja yang tau perasaan aku sekarang ni. Aku manusia normal. Yang ada emosi. Aku boleh sedih, aku boleh gembira. Dan masa yang sama aku boleh tertekan dengan semua ujian yang Allah bagi.

Bagi aku, setiap apapun kesusahan, Allah nak uji. Setiap apapun kesenangan, tetap Allah nak uji. Sebab apa, sebab Allah nak tengok sejauh mana hambaNya mampu bersabar akan nikmat ataupun merintih kedukaan terhadapnya.

Life is short.

Aku tak mampu buat semuaaaa bahagia dengan aku. Aku tak mampu. Ada yang rasa aku ni hanyalah seorang pendusta, ada yang rasa aku ni seorang pengkhianat. Katakan apa saja sebab hanya Allah yang tahu apa sebenarnya yang terjadi. Allah ja yang faham apa perasaan aku sekarang ni. Kutuklah aku, makilah aku, kalau betul aku bersalah, aku mintak maaf kat semua yang aku sakiti, aku nak mintak maaf kat Allah. Wallahi, aku tak nak semua berdosa kerana mengumpat aku. Buang yang keruh, ambillah yang jernih.

Sebab hidup ini hanyalah persinggahan. Mungkin aku pergi dulu dalam masa yang terdekat ni. Kalau betul, tolong doakan aku supaya mengadap Allah dengan rahmatNya, bukan dengan murkaNya. Doakan aku menjadi antara golongan yang soleh. Doakan aku agar dikurangkan siksa kubur. Doakan aku selamat dunia akhirat. Yang penting, MAAFKAN AKU. Aku banyak salah, aku sangat bersalah. Dan hanya dengan kemaafan anda semua dan keampunan dari Allah, mungkin aku tenang di SANA.

Sorry I had a bad emotional. I am bad. Again, I am bad. Sorry for everything. Sorry for all of my weakness. Nobody perfect. Even YOU, not perfect as I know. Yes, you can choose others. You can replace me with others. But for me, you're everything. You're my spirit. You make my day. Everyday. Thanks for everything. Thanks for your advice, thanks for your joke, thanks make my heart broke. Thanks again.

Uhibbuki fillah abadan abada. Ukhwah fillah till jannah, soddikati. May Allah bless, may have maghfirah minallah.

Jazakallahu khairan kathira, kawan :')




Assalamualaikum, have a nice iman. :D

No comments: