Assalamualaikum, have a nice iman. Hit me at shout box and I will hit you back. Let's start with Bismillah :D

Feb 7, 2013

Aku bukan daie. Tapi itu tanggungjawab.

Assalamualaikum.

Buat masa sekarang, I feel useless. Ya, aku sedar. Sometimes aku sangat lalai dan leka. Sometimes aku tak mampu nak dijadikan contoh. Aku teruk. Aku tak mampu. All negative and mazmumah words out from my mind. And true, I won't. I can't.

Give an advised is semuaaaa orang mampu. And yes. Me too. But to do what we say kadang-kadang slack jugak. Tolonggg faham. Aku manusia biasa. Lalai adalah salah satu perkara yang tak boleh dibuang. Sebab apa, syaitan tu kadang-kadang bijak. Allahu, aku taknak dah buat benda lagha ni. Aku rasa akulah the most sinner. Aku lah paling teruk. Aku lah blablablabla.

Tapi aku cuba husnuzon dengan Allah. Dia mahukan aku bersabar. Aku yang pilih jalan hidupku. Dan Dia yang tentukan. Bad or good, bergantung pada diri sendiri dan Allah yang tahu which one good for us. Right?



Maaf untuk kawan-kawan aku. Aku masih teruk. Masih macam dulu. But insyaAllah, I'll try my best untuk jadi yang terbaik. Untuk jadi hamba Allah yang terbaik. Yang penting, aku nak cukupkan 5 waktu. Dan khusyuk. Kadang-kadang tengah solat ni lah nak fikir macam-macam. :'(


Ya Allah permudahkanlah, jangan kau susahkan. Aku harap Allah mudahkan urusan dunia wal akhirat. Dan aku harap, Allah redha. 

Aku cuma mengharapkan aku boleh tersenyum walaupun hati aku, masyaAllah. Only Him knows what in my heart. Aku sekuat ini mungkin kerana ada Allah. Hanya dia. Only Him. Lailahaillallah. Aku pegang kata-kata ini sampai aku mati. InsyaAllah. 

"Okey dah ni. Tak singkat pun."
"Ish. Singkatlah ni. Aku taknak pakai. Malu."
"Apa yang nak malu? Labuh-labuh buat apa. Menyusahkan."
"Hang tak faham aku. Aku tak suka pakai pendek-pendek ni."
"Awat? Hang nak bajet alim?"
"Hang bajet syurga ke neraka?"
"Dah la, pasal lah. Pakai lah tudung apapun."

Aku harapkan sokongan dari sahabat-sahabat, tapi rupanya ini yang dikata. Allahu. Langsung tak boleh terima Islam. Islam itu indah dan yang tertutup itu juga indah. Aku memilih untuk menutup, bukan membuka. Kerana aku yakin dengan janji Allah. Syurga pasti menanti orang yang melakukan apa yang disuruhnya. Meninggalkan apa yang dilarangnya. Takmau syurga? MasyaAllah. Bertaubatlah.

Aku sedih. Aku sedih bila aurat dipermain-mainkan. Pakai handsock, ikut trend. Pakai handsock, di asrama ja. Bila balik rumah. Semua dia bukak. Dalam facebook, lagilah tak sanggup nak tengok aurat dia. Tapi apa boleh buat. Istiqamahlah tutup aurat. Tapi tak pun. Moga Allah bukak pintu hati mereka ni. Amin.


Cara nak tahu aurat kita ni sempurna ke tak, cuba cek. Kalau boleh bawak sembanhyang maknanya sempurnalah aurat awak tu. Faham?

Yang penting, ikhlaskan hati. Bukan untuk menarik perhatian lelaki soleh, tetapi redha dari Allah yang diperoleh. Muhasabah diri. InsyaAllah. Kita pasti tau di mana silapnya kita. 

Assalamualaikum. Have a nice iman, insyaAllah. :)

3 comments:

It's me Batrisyia said...

sabar2.....allah sedang uji hg tu

myliona said...

Thanks bat. ;)

Izzah Haneefa said...

betul sangat ukhti... dlm melakukan kebaikan mmg kita akan diuji...
takpalah.. biar pahit sekarang, kenangkan syurga itu indah :')