Assalamualaikum, have a nice iman. Hit me at shout box and I will hit you back. Let's start with Bismillah :D

May 10, 2013

Mid Year 2013

Assalamualaikum. Hollah :D

Hai semua. Lama jugak menyepi. HAHA tak konsisten dan istiqamah langsung. Huh. Apapun, kepada yang sudi membaca, aku ucapkan tahniah. Sorry rasa macam takdak nafsu dah kat blog sejak kebelakangan ni. Hihi sori ye wok :* 

And now, aku nak cerita sikit perkembangan diri. Alhamdulillah sihat dan anggun macam biasa. Hahaha tolong jangan percaya. Makin hitam adalah sejak berkawad ni. Ehem, tapi apapun, sikalang dah bulan 5, agak2 ada lagi 4 5 bulan nak PMR. Hoho tatuitttt hokaiiii. Tapi takpa. I is redha ececeh.


Aku sekarang belajar macam biasa, duk hostel macam biasa, study macam biasa, kawan macam biasa, exam biasa. Hidup macam biasa.

Tak ada yang berubah. Kalau adapun, maybe berubah kerajaan kedah daripada Pas ke BN. Hahaha itu ja. Tapi yang tu pun sedih nak mati. Kah kah kah.




Jangan tanya kenapa yang ini dibuat dp. Mungkin sebab sayang warna ni. HAHA mahal katanya. Jadi kenalah berusaha menjadi semahal warna ni. Dalam nilai perjuangannya, sejauh mana keikhlasan itulah pengukur mahalnya semangat. Tak mungkin gentar sikit pun. Tak mungkin cemas sikit pun.

Untuk semuaaaa orang. Jangan hina orang yang darjat dan ilmunya lebih tinggi dari kamu. Jangan HINA. Kalau ilmu agamanya hero, sementelah kamu zero, jangan pernah jadikan kebiadapan mulutmu sebagai sumpah ke atas diri sendiri. Jangan!

Mungkin pesanan ringkas ini ditujukan untuk awak2 yang terasa. Tolonglah, merayu sangat ni. Jangan benci, hina atau kutuk ulama. Mereka adalah penyambung para nabi. Jangan jadikan kebodohan dirimu sehingga melutut dan sujud kepada orang yang tidak sepatutnya dijadikan contoh. Tapi maki orang yang lebih banyak ilmu agamanya. Untuk selamat, kau tak mampu untuk hidup dalam arus kemodenan dunia sampai kau jadikan dia lagenda. Tapi baliklah pada Al-quran dan Rasul. Apa nabi suruh, apa al-Quran suruh itu ikutlah. Jangan jadi bodoh sombong. Jangan sombong dengan Allah. Jaga mulut jangan celupar. Btw, paling utama, jangan racist :D

Assalamualaikum. Have a great iman, insyaAllah XD

No comments: